אופטימליט

הדרכת נהגים

תקנות התעבורה בישראל

תקנות התעבורה מחייבות בעל המפעל כהגדרתו בתקנות להכין תוכנית הדרכה שנתית שתכלול לפחות שתי הדרכות: אחת- לקראת קיץ, השנייה- לקראת חורף. משך כל הדרכה לפחות 3 שעות לפי נושאים שקבע הרשות (גף קציני בטיחות במשרד התחבורה).

לא נדרשת הדרכה מעשית ולכן, בדרך כלל, מזמינים מרצה מקצועי שהרצאתו מבוססת על מצגת עם מקרים שקרו בעבר.

אני לא שולל שגם להדרכה כזאת יש ערך, אבל היא מפספסת את המטרה והנהגים לא מקבלים כלים מעשיים שיעזרו להם להתמודד עם מצבים מורכבים ולמנוע תאונה.

במקרים שכן מזמינים מדריך נהיגה לצורך הדרכה מעשית, מאוד קשה עד בלתי אפשרי להגיע למצבי קיצון ולא לגרום לנהג להילחץ כי מדובר ברכב אמיתי שאלול להינזק כתוצאה מטעות בשיקול דעת של הנהג.

קיימת אפשרות לקבל הדרכה מעשית שכוללת התנסות בסימולטור נהיגה.

בסימולטור אפשר ליצור תרחישים ברמות קושי שונים ולאפשר לנהג להתמודד עם מצבי קיצון בלי שיחוש סכנה לעצמו או למשתמשי דרך.

התרחישים כוללים נהיגת לילה, נהיגה בגשם, נהיגה מבצעית וכו', כאשר נהג מתמודד עם מצבי תנועה מורכבים ומקבל הערות של מדריך שעוקב אחרי המתרחש ומחליף מסכים לפי הצורך.

בסוף ההדרכה נהג מקבל מהמדריך ציון ונקודות לשיפור.

יצא לי להשתתף בהדרכה לנהגים של תחנת כיבוי אש שהועברה ע"י חברה מסע דלתא בע"מ בהנהלתו של דן עירון – מדריך נהיגה מוסמך וחובב ספורט מוטורי ותיק.

בבעלות החברה סימולטור תוצרת גרמניה שמותקן בתוך ארגז סגור של משאית תוצרת מאן. המשאית מגיעה לאתר הלקוח בו מתבצעת הדרכה תאורטית לנהגים ואז נהגים עולים על הסימולטור כל אחד בתורו. 

תכנית הדרכה ותרחישי נהיגה בסימולטור מותאמים לפי דרישות הלקוח.

עלי לציין, שהדרכה כזאת מתאימה לחברות אוטובוסים או משאיות בינונית-גדולה ופחות מתאימה לעצמאים שיש להם מספר כלי רכב קטן.

לתאום ההדרכה אפשר לפנות לדן עירון בנייד 050-2035322.

שיתוף המאמר

מאמרים נוספים

וי

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ

השאירו פרטים ונחזור אליכם