אופטימליט

תחקיר תאונה ע"י קצין בטיחות בתעבורה

תחקיר תאונות דרכים הינו הליך קבוע בכל חברה וחברה. במסגרתן של חברות בהיקפי פעילות גדולים, הרי שמלאכת הבדיקה נערכת על-ידי קצין בטיחות בתעבורה המועסק בחצי משרה או משרה מלאה, ובחברות קטנות יותר הרי שלרוב הדבר נערך על-ידי בעלי התפקידים הניהוליים בבית העסק או אף בעל המפעל עצמו.

החל מן הרגע בו מדווחת התאונה ע"י נהג המעורב לבעל תפקיד רלוונטי בארגון, מוכרח הנהג למלא טופס הודעה לביטוח המבהיר מתי התרחשה התאונה, כיצד, מי היו המעורבים בה, הנסיבות שהובילו להתרחשותה וכיוצא בזאת. טופס זה הינו מסמך סטנדרטי המופץ על-ידי חברת הביטוח הרלוונטית המצפה למילויו ולמסירתו חזרה אליה.

העבודה 'על-פי הספר' לאורך כל השנה

בתאונות דרכים קשות יותר עם נפגעי גוף, חובה להשאיר את הכלי הרכב המעורבים באותו מקום עד להגעה של בוחן תנועה.

כחלק מן התחקיר המתבצע על-ידי המשטרה, יזומן קצין הבטיחות בתעבורה ויידרש להציג שורה של מסמכים בהתאם לדרישה; למשל מסמכים המעידים על קיומן של הדרכות בטיחות חצי שנתיות, מסמכים המעידים כי המשאית נבדקה בתדירות העומדת על פעם בחודש, מסמכים המראים מתי המשאית 'ביקרה' לאחרונה במוסך, מתי נערך הטסט וכיוצא בכך.

מידע זה יאפשר לחוקרים להסיק מסקנות, לכל הפחות מבחינה פורמלית, כי המשאית בזמן התאונה אכן הייתה תקינה, וכי הבדיקות הנדרשות נערכו ועמדו בכל הקריטריונים.

הגעה לדיונים בבית משפט

לעתים, ובהתאם לנסיבות התאונה ותוצאותיה, קצין הבטיחות בתעבורה עשוי להיות מזומן לדיונים משפטיים וזאת כדי לספק עדות ולהסביר את הממצאים שהועלו מי בתחקיר התאונה.

ככל שקצין הבטיחות בתעבורה אכן הוכיח כי החברה עשתה כל אשר יכלה למען יצירת סביבת עבודה בטוחה ותרבות נהיגה נכונה, הרי שהדבר יילקח בחשבון ובחיוב אל מול בית המשפט.

חשיבות תפקידו של קצין הבטיחות בתעבורה

מהות תפקידו של קצין הבטיחות בתעבורה בתחקיר תאונת דרכים, ניכר בפועלו לכל אורך השנה.

הבקיאות והליווי המעשי עבור בית העסק, החברה או המפעל, העמידה בכל הנדרש בחוק; כל אלו יכולים להיות לעזר רב בעת שמתרחשת תאונת דרכים על-ידי אחד מנהגי בית העסק.

לקצין הבטיחות הידע והבקיאות בתקנות המבטיחות כי פעילותה של המשאית על כבישי ישראל, עומדת בתקנים. כך למשל, חוקר משטרתי יבקש לבחון אם משאית המפעל שהינה בעלת משקל מעל 16 טון, אכן עברה את בדיקת הבלמים לה היא נדרשת כחוק כל 6 חודשים. 

בדיקות תקופתיות אלו, עבור כל רכב ורכב מטעם המפעל / החברה, מנוהלות ומתוזמנות ע"י קציני הבטיחות.

אודותינו

חברת אופטימליט מספקת שירותי קצין בטיחות בתעבורה במיקור חוץ, ומציעה לצד שירותיה גם את תוכנת נועם לניהול משרד קציני בטיחות בתעבורה.

בכל שאלה והתייעצות, וכן לבירורים בנושאי שירותינו במיקור חוץ, ניתן ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר.

שיתוף המאמר

מאמרים נוספים

וי

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ

השאירו פרטים ונחזור אליכם