אופטימליט

כיצד קצין בטיחות בתעבורה ישמור עליך בהיבט המשפטי?

קצין בטיחות בתעבורה אמון על תקינותם ובטיחותם של כלל כלי הרכב מטעם המעסיק, וכן על כשירות נהגים, וזאת כנדרש בחוק.

את עבודתו, ניתן לתאר כבעל הסמכות המנהיג ויוזם את כלל סדרי הבטיחות בהיבט תפעול הרכב בבית העסק. כל פעולה וכל צעד הננקטים מצד קצין הבטיחות, הינם בעלי השפעה ישירה על סביבת העבודה, בטיחות הנהגים ובטיחות הציבור.

להלן נמחיש את האופן שבו נוכחותו של קצין הבטיחות בתעבורה, מהווה מגן משפטי חשוב והכרחי, עבור בעל העסק והמפעל בכללותו.

רישיון רכב וביטוחים

קציני הבטיחות בתעבורה אמונים על חידוש רישיון הרכב והביטוח, וזאת כדי להבטיח כי אכן כלל רכבי בית העסק שעל הכביש, עומדים בחוקים והתקנות הנדרשים.

הפיקוח על תקינות ותקפות מסמכי כלי הרכב, נתונים תחת אחריות קצין בטיחות בתעבורה, שכן כל כלי רכב העולה על הכביש ללא המסמכים הנדרשים, הרי שחושף את בית העסק לנקיטת צעדים משפטיים ואף פליליים.

קיום הדרכות

על קצין הבטיחות ליזום הדרכות תקופתיות לנהגי החברה, המבהירות ומחדדות את כללי הבטיחות על הכביש, אחזקת הרכב ועבודה על-פי כל תקנות התעבורה הנדרשות כחוק (כגון אבטחת מטענים וכן תקינות נקודות עיגון מטען במשאיות ונגררים).

ניתן להדגים זאת על הדרכת נהיגה בטוחה בקיץ והדרכת נהיגה בטוחה בחורף, הנדרשות על-פי תק' (מס' 6) תשע"ט-2019 סעיף ח'.

סדרי הבטיחות בשטח המפעל / החברה

סדרי הבטיחות בשטח המפעל / החברה

תפקיד נוסף אותו ממלא קצין הבטיחות בתעבורה הינו קביעת סדרי וכללי הבטיחות לתנועת הרכבים בשטח המפעל / החברה.

על כל בית עסק, וכל שכן עסק המתאפיין בסביבת עבודה הרוויה בסיכונים מקצועיים, חלה החובה להבטיח את שלום העובדים, ולהחיל את כל כללי הבטיחות הנדרשים, לרבות הדרכות, תקנות וציוד מתאים.

בדיקות נוספות

עד כה הדגמנו היבטים המובנים מאליהם, ושבהחלט יכולים להפחית את חשיפתו המשפטית של בית העסק.

עתה נרצה לצלול אל תוך עומק הדברים, ולמנות דוגמה נוספת בה קצין הבטיחות בתעבורה משמר את בית העסק בהיבטו המשפטי.

משאית בעלת מנוף או דופן הידראולית

למשל, משאית עם מנוף או דופן הידראולית, נדרשת לבדיקה תקופתית הנערכת אחת ל-14 חודשים. הבדיקה נערכת על-ידי בודק מוסמך למתקני הרמה, וקצין הבטיחות בתעבורה בוחן את תוקף בדיקות אלו.

חשוב לדעת: הנהג או בעל העסק יכולים להימצא אשמים באופן אוטומטי, באם בדיקות מסוג אלו יימצאו כחסרות. נוסף על כך, חברת הביטוח עלולה בהחלט להסיר אחריות מעל מקרה שכזה.

משאית קירור

במקרה ובו מדובר בבית עסק הנסמך בשירותיו על משאיות קירור, הרי שמתפקידו של קצין הבטיחות בתעבורה לבחון כי אכן נערך כיול טמפרטורה פעם בשנה.

בדיקת הטכוגרף

הטכוגרף הינו מכשיר ייעודי למדידת מהירות כלי הרכב ושעות עבודה של נהג.

כחלק משורת תפקידיו שנועדו לצמצם חשיפה משפטית, יבחן קצין הבטיחות בתעבורה את אופי נהיגתם של נהגי החברה, ויתריע אם תימצא תמונת מצב שאיננה עונה על הנדרש בחוק.

בקרה מתמדת

אם ננסה לסכם את עיקרי תפקידיו של קצין הבטיחות בתעבורה, הרי שמדובר באיש מקצוע הבקיא בכל החוקים והתקנות הנדרשים, ושפועל על-פיהן בכל עת ועת.

היו מקרים ובהם בזכות ערנותו של קצין בטיחות בתעבורה מטעם אופטימליט, התגלה כי רישיונו של אחד הנהגים נשלל לאור הצטברות נקודות. הנהג כלל לא היה מודע לכך שרישיונו נשלל. אם חלילה היה עושה תאונה, הרי שההשלכות המשפטיות עליו ועל בית העסק, היו יכולות להיות כבדות משקל.

התייעצו עמנו

חברת אופטימליט מספקת שירותי קצין בטיחות בתעבורה במיקור חוץ. לרשותנו אנשי מקצוע מיומנים ובעלי ניסיון רב שנים.

בכל שאלה והתייעצות, אנו נשמח להזמינכם ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר.

שיתוף המאמר

מאמרים נוספים

וי

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ

השאירו פרטים ונחזור אליכם