אופטימליט

מי רשאי לפטור מגלגל חילוף?

צמיגי הרכב מהווים קשר היחידי בין הרכב לדרך ומאפשרים תנועת הרכב, האצה, העטה, בלימה ועצירה.

כדי למלא את התפקיד צמיגים חייבים להיות תואמים לסוג, דגם ומידות שקבע יצרן הרכב ומצבם צריך להיות תקין לרבות לחצי אויר בצמיגים.

ומה קורה כאשר נגרם נזק לצמיג כתוצאה ממכה, בלאי או חדירת עצם חד?

אם התמזל מזלכם ואויר יוצא לאט מהצמיג הנפגע אפשר לנסות להגיע בנסיעה איטית לתקריה. מערכת ניטור לחץ אויר בצמיגים, במידה וישנה, מאוד עוזרת לעקוב אחרי  מצב לחץ אויר בצמיג ולקבל החלטה אם להמשיך בנסיעה או לרדת לשול הדרך ולטפל בצמיג הנפגע.

כמובן, יש לנקוט באמצעי זהירות הן במקרה שהחלטתם להמשיך בנסיעה והן אם ירדתם לשוליים , כגון הדלקת ארבע וינקרים, הצבת משולש כ-30 מטרים אחורי הרכב העומד, לבישת אפוד זוהר, התרחקות מהכביש בזמן המתנה לגרר או שירות החלפת צמיגים.

תקנה 365 לתקנות התעבורה קובעת שברכב מנועי שמשקלו העצמי עולה על 400 ק"ג הנע על גלגלי גומי, למעט טרקטור, תומך ומכונה ניידת, ימצאו בכל עת מגבה בעל כושר הרמה מתאים וגלגל חילוף.

יחד עם זאת, חלק מכלי הרכב פטורים מחובת נשיאה של גלגל חילוף.

לדוגמה: רכב שיצרנו לא תכנן מקום לגלגל חילוף בתנאי שברכב מצויים מדחס וערכה לתיקון תקר.

בנוסף, רשות הרישוי רשאית לפטור רכב מסחרי, אוטובוס, גרור או נתמך שמשקלו הכולל המותר עולה על 10,000 ק"ג ורכב עבודה בבעלות המפעל מחובת הימצאות מגבה וגלגל חילוף.

אודות אופטימלט

המידע שהובא להלן נכתב מטעם צוות אופטימליט. חברתנו מתמחה במתן שירותי קצין בטיחות בתעבורה, ומביאה עמה ידע נרחב, ניסיון עשיר ותודעת שירות גבוהה.

בכל שאלה והתייעצות, צרו עמנו קשר טלפוני או השאירו פניה ונשוב אליכם במהרה.

שיתוף המאמר

מאמרים נוספים

וי

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ

השאירו פרטים ונחזור אליכם