אופטימליט

מהי בדיקת עבר תעבורתי?

עבר תעבורתי פירושו כלל עבירות התנועה וניקוד בגין העבירות שנרשמו לחובתו של נהג.

עבירות התעבורה נרשמות ברישומו התעבורתי של העבריין ויהיו פתוחים לעיון רק במקרים מיוחדים. לדוגמא, משרד הרישוי מחזיק ברישום עברו התעבורתי של אדם וקציני בטיחות בתעבורה בעלי הרשאה, יכולים להגיש בקשה להנפקת גיליון המידע. 

למרות שעבירות תעבורה נכללו בהגדרה של עבירות פליליות, הן אינן נרשמות ברישום הפלילי של אדם, מאחר ומדובר בעבירות שאין עמן קלון. למרות האמור לעיל, ישנן מספר עבירות תנועה חמורות, אשר נרשמות גם כרישום פלילי. בין העבירות הללו נהיגה ללא רישיון, גרימת מוות ברשלנות בתאונת דרכים, תאונות פגע וברח, נהיגה תחת השפעת סמים ואלכוהול.

ישנם מקצועות אשר אדם בעל גיליון עבירות תעבורה "עשיר"  מנוע מלעסוק בהם, כמו נהגי רכבים ציבוריים, מורים לנהיגה, נהגי אמבולנס ועוד.

לבדיקת רקע תעבורתי יש חשיבות מכרעת בהבטחת בטיחות בדרכים ונהלי נהיגה אחראית. 

בחינת הרקע התעבורתי של נהג מאפשרת למשל למעסיקים לדעת את מידת הרלוונטיות של המועסק העתידי לתפקיד המיועד לו. אבל, אחת המטרות העיקריות של בדיקות העבר התעבורתי היא קידום הבטיחות בכבישים. 

בחינת היסטוריית עבירות תעבורה של הנהג, מאפשרת לרשות הרישוי זיהוי סיכונים פוטנציאליים, ונקיטה באמצעים מתאימים לשינוי הרגלי נהיגה של הנהג או למניעת המשך הנהיגה של אנשים בעלי רישום תעבורתי חמור ורב רישומים.

אודות אופטימלט

חברת אופטימליט מעניקה שירותי קצין בטיחות בתעבורה במיקוץ חוץ . בבחירתכם בנו, נשמח להעמיד לרשותכם צוות מסור ומיומן, בעל ניסיון רב.

לפרטים נוספים וקבלת מידע, ניתן ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר.

שיתוף המאמר

מאמרים נוספים

וי

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ

השאירו פרטים ונחזור אליכם