אופטימליט

כיצד מתבצע תהליך הוולידציה לחדרי קירור?

חדרי קירור ייעודיים לאחסנה של מוצרי מזון, תרופות וחומרים נוספים הרגישים לטמפרטורה, נדרשים למתן גושפנקא רשמית כי הם אכן עומדים בסטנדרטים הנדרשים.

תהליך הוולידציה הבוחן כי אכן הטמפרטורה בכל נפח של חדר קירור נמצאת בטווח טמפרטורות הנדרש, נערך על-ידי מעבדות כיול אשר הוסמכו מטעם הרשות הלאומית להסמכת מעבדות, וזאת בכפוף לתקן ISO 17025.

להלן נסביר את האופן בו תהליך הוולידציה מתבצע.

מדידה ושמירת נתונים

איש מקצוע מטעם אופטימליט המגיע אל הלקוח ואל היעד המיועד לולידציה, מתקין דאטה לוגרים בחדר הקירור; מעין מכשירים זעירים המסוגלים למדוד טמפרטורה ולחות, וכן לשמור את הנתונים ולתעדם.

את המכשירים איש המקצוע מפזר בחדר הקירור, כאשר מספרם של הדאטה לוגרים נקבע על-בסיס נפחו של החדר. יעדנו הוא לקבל נתוני טמפרטורה ולחות בכמה שיותר נקודות.

מהו משך הבדיקה?

את המדידה לתהליך הוולידציה לחדר הקירור יש לערוך 24 שעות, לעתים לפי דרישה וצורך, ייתכן והבדיקה תארך 72 שעות.

כך לשם ההמחשה, לעתים עולה הצורך לבדוק את משך הזמן הנדרש לחדר הקירור כך שישוב לטמפרטורה התקנית לאחר שדלתות החדר נפתחו לצורך הכנסה ו/או הוצאת הסחורה.

למשל: ייתכן ובבית עסק מסוים, חדר הקירור נפתח ודלתו נשארת פתוחה למשך 15 דקות. אנו נבקש לנתח את הנתונים הללו ולבחון כיצד הטמפרטורה עלתה, באילו נקודות היא ערכי הטמפרטורה עלו מהר יותר ובאילו פחות, ומה משך הזמן שנדרש לחדר הקירור להשיב את עצמו לטמפרטורה התקנית הנדרשת.

מטרת הבדיקה

לצד כיול בקרי טמפרטורה, תהליך הוולידציה לחדרי קירור מאפשר להסיק מסקנות חשובות באשר לנהלים הנדרשים בבית העסק.

למשל: מהו הזמן המקסימלי המומלץ לפתיחת דלת חדר הקירור? מהו משך הזמן שנמתין בין פתיחתו המחודשת של חדר הקירור? היכן מומלץ לאחסן חומרים בעלי רגישות גבוהה יותר לשינויי טמפרטורה?

הידע המקצועי עמו אנו מגיעים, מאפשר לנו להמליץ על פתרונות טכנולוגיים שידווחו בזמן אמת על טמפרטורה שחורגת מעל הסטנדרטים שנקבעו, וכן להסביר על הפעולות הנחוצות, בהן ניתן לנקוט בזמן אמת.

בנוסף, לעתים ישנם פתרונות 'קלאסיים' ופשוטים יותר אשר יכולים לשמור על טמפרטורה תקינה של חדר הקירור דוגמת וילונות אוויר החוסמים את פתח היציאה ושחוסמים את מעבר האוויר החם ובריחת האוויר הקר.

תובנות, מסקנות והמלצות מקצועיות אלו הם חלק בלתי נפרד מתהליך הוולידציה, וזהו תפקידה של מעבדת כיול מוסמכת.

לסיכום

מטרת ולידציה לחדרי קירור הינה לוודא כי המערכת מסוגלת לעמוד בטווח הטמפרטורה שנקבע, זאת בהתאם לסוג הפעילות של הלקוח.

כפועל יוצא מתוך הבדיקה, יוכל איש המקצוע להמליץ על התקנתם של רגשים לניתור טמפרטורה אשר ידווחו לממונה בזמן אמת.

איש מקצוע המוסמך בביצוע ולידציה וכיול טמפרטורה, יוכל לאמת מהו זמן ההתאוששות של חדר הקירור עד לשיבתה של הטמפרטורה התקינה.

התייעצו עמנו

קבוצת אופטימליט הינה מעבדת כיול טמפרטורה מוסמכת בכפוף לתקן ISO 17025

בכל שאלה והתייעצות בנושא ולידציה לחדרי קירור, אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר לנו פניה באתר ונשוב אליכם בהקדם.

שיתוף המאמר

מאמרים נוספים

וי

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ

השאירו פרטים ונחזור אליכם