אופטימליט

כיצד מבקרים הפרש טמפרטורה?

הפרש טמפרטורה זהו ההפרש שבין מדידת המכשיר המכויל לבין מדידת מכשיר האב (מכשיר המאסטר) עמו מתבצע הכיול; קרי מכשיר תקין שמדידתו נכונה בהתאם לאמות המידה והסטנדרטים העולמיים.

מכשיר הכיול הנמצא בשימוש מעבדת אופטמליט מכויל במעבדה National Physical Laboratory שהיא המעבדה הלאומית של אנגליה . ולה מכשירים המודדים טמפרטורה בדיוק גבוה וקפדני.

מתוקף תפקידה של מעבדת כיול הוא להבטיח כי אכן מדידת הטמפרטורה תתבצע באופן נכון ותקני. מדידת הטמפרטורה מתבצעת בהשוואה לרגש הטמפרטורה שישנו אצל הלקוח/ה. ההפרש בין מדידה של מכשיר הכיול (מכשיר המאסטר) למדידה של מכשיר הלקוח/ה, זוהי סטיית המדידה אותה אנו רושמים בדו"ח הכיול בתוספת אי ודאות של המדידה.

אלמנט האי-וודאות

לבקרת הפרש טמפרטורה מתווסף מושג העונה לשם 'אי-וודאות'. 

נלקחים בחשבון גורמים שונים והשפעות שונות על דיוק המדידה, אותם אנו יכולים להעריך סטטיסטית.

לשם ההמחשה, קרני השמש זאת אם הכיול נערך על גבי משאית קירור בתנאי שטח. תנאי לחות, קרינה, חוסר יכולת למדוד עם המכשיר באופן יציב כתוצאה מרעידות (למשל סביבה תעשייתית עם מכשור כבד) וכיוצא בכך.

בעת בקרת הפרש הטמפרטורה ניקח בחשבון השפעות שונות ונעריך את חישובי אי-הוודאות של המדידה.

כחלק ממקצועיותו של איש מקצוע העורך כיול, יהא עליו לשלב אלמנטים אלו בנוסחה המצביעה על הסטייה הכוללת מעלה ומטה בטמפרטורה, זאת תוך שהכיול עודנו טוב ושומר על טיב המוצרים המאוחסנים בקירור.

מיהו הגורם המוסמך לבדוק את הפרש הטמפרטורה?

בית עסק המבקש לערוך כיול טמפרטורה ולבדוק את הפרשי הטמפרטורות, מוכרח לעשות זאת אל מול מעבדת כיול המוסמכת מטעם הרשות הלאומית להסמכת מעבדות.

מעבדה אשר עומדת בתקן ISO/IEC 17025 (לקריאה מורחבת בנושא לחצו כאן), היא זו אשר תעניק את הגושפנקא כי אכן התבצע כיול בהתאם לאמות המידה והסטנדרטים הבינלאומיים הנהוגים.

התייעצו עמנו

קבוצת אופטימליט הינה מעבדת כיול טמפרטורה מוסמכת. 

אופטימליט מעניקה את שירותיה עבור מנעד רחב של לקוחות בשוק, ממפעלים ותעשיות ועד למעבדות, בתי חולים ושירותי אחסנה למזון, תכשירים רפואיים ועוד.

אנו מקפידים על שירות אישי ומקצועי הניתן בשעות גמישות לנוחיות הלקוח.

בכל שאלה והתייעצות, ניתן ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר ונשוב אליכם בהקדם.

שיתוף המאמר

מאמרים נוספים

וי

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ

השאירו פרטים ונחזור אליכם