אופטימליט

מיהו הגורם האחראי על קביעת מועד הכיול הבא?

מועד הכיול הבא נקבע בראש ובראשונה על-בסיס קיומו או אי-קיומו של תקן  ISO ונוהלי איכות ספציפיים הנובעים מדרישות התקן. במידה וארגון פועל במסגרת  תקן ISO, הרי שעל הגורם הממונה חלה החובה לפעול על-פי אותה מערכת נהלים ולתאם את מועד הכיול כנדרש.

באשר ל-'גורם הממונה', הרי שהדבר משתנה בין חברה לחברה. בחברות הפועלות על-פי מערכת איכות ומערכת נהלים, ימונה מנהל איכות שיהא אמון על ניהול הסיכונים, כיול הציוד ועריכת בדיקות תקופתיות. בחברות אחרות כגון בית מרקחת הנדרש לכיול מקרר רפואי בהתאם לנוהל 126 של משרד הבריאות, יהיה זה אחד הרוקחים שימונה לעקוב ולקבוע מועדי כיול כנדרש. בבתי עסק קטנם יותר, ייתכן מאוד והתפקיד יהא מצוי על כתפיו של בעל העסק.

כיצד קובעים את מועד הכיול?

בהימצא תקן ישראלי או בינלאומי שאומץ ע"י גורם רשמי בישראל, יהא על מנהל האיכות / הממונה על הכיול, לקבוע את מועד הכיול הבא בכפוף לנדרש. למשל: תקן 1291"רכב להובלת מזון בטמפרטורה מבוקרת", קובע כי תדירות הכיול של בקר הטמפרטורה ורשם הטמפרטורה במשאית תהיה שנתית.

מנגד, אם הכיול איננו נדרש על-פי תקן ISO כזה או אחר, הרי שמנהל האיכות / הגורם הממונה יבצע את הכיול הבא בתדירות עליה הוא יחליט משיקוליו המקצועיים, ועל-בסיס ניהול סיכונים.

במידה ואין תקן רשמי בנושא, האם חובה עלי לערוך כיול פעם בשנה?

באם לא נמצא כל תקן רשמי או נוהל מחייב המורה על מועד כיול שנתי לשם הדוגמה, הרי שאחראי האיכות רשאי לקבוע לעצמו את הנהלים, וזאת בהתאם לניהול סיכונים ושיקוליו המקצועיים.

כך למשל, ייתכן ומנהל איכות יקבע כי הנוהל הנהוג לפי שיקול דעתו, הוא ביצוע כיול אחת לשנתיים או אפילו במידת הצורך בלבד, למשל בעת שמחליפים מכשיר ישן במכשיר חדש.

האם מעבדת הכיול מוסמכת לקביעת מועד הכיול?

חשוב להדגיש ולומר כי למעבדה המוסמכת אסור לקבוע את מועד הכיול הבא של לקוחותיה.

אכן במסגרת שירותינו אנו יכולים ונוהגים להמליץ ללקוח על מועד הכיול, אך בסופו של יום, ההחלטה על תדירות או עצם קיום הכיול עצמו, מתקבלת אך ורק על-ידי בית העסק / החברה / המפעל ועל-ידי הגורם הממונה מטעמם.

אודות אופטימליט

חברת אופטמליט הינה מעבדה מוסמכת לכיול מטעם הרשות הלאומית להסמכת מעבדות.

החברה פועלת בכפוף לדרישות התקן ISO/IEC 17025, ומספקת שירות מקצועי ואישי בזמינות גבוהה לפי דרישות הלקוח.

בכל שאלה והתייעצות, הנכם מוזמנים ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר לקבלת שיחה חוזרת.

שיתוף המאמר

מאמרים נוספים

וי

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ

השאירו פרטים ונחזור אליכם